dlaczego my
Pępek Europy

Pępek Europy

Przed wyborami do Europarlamentu w 2009 roku 2009 wraz z innymi organizacjami pozarządowymi m.in. z Forum Obywatelskiego Rozwoju, Fundacją im. S. Batorego, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Stowarzyszeniem Agencji Reklamowych, Związkiem Firm Public Relations czy Instytutem Spraw Publicznych reaktywowaliśmy Koalicję 21 października (koalicję na rzecz udziału Polaków w wyborach w 2007 r).
Przygotowany został plan działań koalicji przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Wraz z FOR zdobyliśmy również grant z Funduszu Organizacji Pozarządowych na realizację kampanii przed wyborami do Parlamentu Europejskiego. Kampania „Pępek Europy” Koalicji 7 czerwca (dawniej 21 października) miała za zadanie zachęcić do udziału w wyborach do Parlamentu Europejskiego.
Stowarzyszenie Projekt: Polska koordynowało z ramienia Koalicji 7 Czerwca organizację prawyborów studenckich w 47 uczelniach wyższych na terenie całego kraju (25 miast). Ogólnopolska datą prawyborów był 2 czerwca, głosowano w godzinach 10.00 – 15.00. Oddano ponad 7855 głosów.
Podczas głosowania można było również wypowiedzieć się na takie tematy jak:
•    czy jesteś za rozszerzeniem Unii Europejskiej o Ukrainę w bliskiej perspektywie?
•    czy jesteś za przyjęciem traktatu lizbońskiego?
•    czy jesteś za wejściem Polski do strefy euro w najbliższym możliwym terminie?
W ramach kampanii, w nocy z 6 na 7 czerwca, przeprowadziliśmy w największych miastach Polski akcję „Klubowa noc Wolności” pod hasłem: „Zmień lokal na wyborczy”.
„Pępkiem Europy”, czyli miejscem gdzie frekwencja wyborcza była najwyższa, została Podkowa Leśna. Więcej informacji o projekcie obywatelskim na stronie www.7czerwca.org.pl.
Agencja reklamowa PZL, autor spotów w kampanii „Pępek Europy” została wyróżniona Złotym Orłem w kategorii „Reklama społeczna”.


szota.biz  ★